top of page
חיפוש

מחזירים עטרה ליושנה

עודכן: 18 ביולי 2023

לפני קרוב לעשר שנים, החליטה רחל מזרחי, מורה למתימטיקה, לקום ולעשות מעשה. למזרחי נמאס מחוסר היכולת של מערכת החינוך למצוא פתרונות מתאימים לבני נוער שאינם משתלבים במסגרת. "פגשתי המון תלמידים שפשוט היו ללא פתרון, והמון נשירה גלויה וסמויה", היא מספרת, "לא היה להם מה ללמוד בבית ספר - הנושאים שנלמדו פשוט לא התאימו להם".


לפני קרוב לעשר שנים, החליטה רחל מזרחי, מורה למתימטיקה, לקום ולעשות מעשה. למזרחי נמאס מחוסר היכולת של מערכת החינוך למצוא פתרונות מתאימים לבני נוער שאינם משתלבים במסגרת. "פגשתי המון תלמידים שפשוט היו ללא פתרון, והמון נשירה גלויה וסמויה", היא מספרת, "לא היה להם מה ללמוד בבית ספר - הנושאים שנלמדו פשוט לא התאימו להם".כיום, אחרי שנים של פעילות במסגרת עמותת "הזנק לעתיד" אותה היא מובילה – התמונה מתחילה להשתנות. בכל שנה מסייעת העמותה לאלפי ילדים במגוון פרוייקטים – שאחד מהם, "הזנק לתעשייה", מבוצע בסיוע רשת מכללות עתיד. הפרוייקט יתקיים השנה במכללות עתיד במעלות, בתל אביב, בחיפה ובבאר שבע.במסגרת הפרויקט מקבלים מאות תלמידים מדי שנה הכשרה מקצועית במסגרת המכללות השונות, במקצועות מבוקשים.

התלמידים מתייצבים יום בשבוע במכללה ולומדים מקצוע מעשי, שנותן להם כלים לפיתוח עצמי ולקריירה עתידית. התלמידים גם מבקרים במפעלים שונים, ומתרשמים ממקור ראשון מהנעשה בשטח."אנחנו נותנים להם להרגיש שהם טובים, מיוחדים ובעלי יכולות", אומרת מזרחי, "הם משתתפים בסדנאות מסודרות, מקבלים יחס מקצועי וזה מוכיח את עצמו. יש לנו כבר תלמידים שהתחילו איתנו ומסיימים היום לימודי תואר הנדסאי. ראינו את ההשפעה החיובית על אלפי תלמידים, מבדואים בדרום ועד לנוער בצפון ובמרכז. אנחנו מחזירים את החינוך הטכנולוגי למרכז – ונותנים להם פתרון שמתאים להם, נדרש בשוק, והיה חסר במערכת".בעקבות הצלחת התוכנית, בשנים האחרונות משרד החינוך פרש עליה את כנפיו והיא כוללת לא רק הכשרה מקצועית, אלא גם הדרכות אישיות, ומערכת תמיכה מאסיבית שנועדה לבנות את האמונה העצמית של התלמידים ביכולתיהם.

דוד סוויסה, שמרכז עבור העמותה את הפעילות באזור הצפון, מספר: "יש לנו כיתות שרבים בהן סיימו עם בגרות מלאה, הרבה מעבר לציפיות שלנו. אחוזי הנוכחות של התלמידים ביום הלימודים במכללה גבוהים מאוד מאוד. לבי"ס יותר קשה להביא אותם מאשר למכללה. הם אוהבים את היום הזה ומגיעים כמו שעון". שמוליק אנקרי מנהל מכללת מעלות מסכם: "החזרת החינוך הטכנולוגי למרכז היא בבחינת להחזיר עטרה ליושנה. התלמידים בפרוייקט רוכשים ידע במקצועות מבוקשים כמו ריתוך, חשמל, אלקטרוניקה ועוד וזה נותן להם פתח לעתיד טוב יותר. יש לנו כבר תלמידות שהתחילו במחזור הראשון לפני 4 שנים וכבר נמצאות במסלול לתואר הנדסאי. יש לנו במכללות מעבדות מתקדמות – ואנו שמחים לנצל אותן כדי לתת לתלמידים האלה את הטעימה וההתנסות בעולם של הזדמנויות".

bottom of page