top of page
חיפוש

משקיעים בנוער – למען כולנו

עודכן: 18 ביולי 2023

אחד האתגרים המשמעותיים שעומדים בפני מערכת החינוך בישראל הוא שילובם של בני נוער שאינם מסתגלים למערכת. מטבע הדברים, המערכת הרגילה אינה מתאימה לכל אחד, ובכל מחזור שנתי ישנם בני נוער רבים שאינם מוצאים את עצמם במסגרות הקיימות. אחת הדרכים הטובות ביותר לסייע לנוער זה, היא להציע לו מסגרות ששמות דגש על הכשרות מעשיות, ולא על לימודים תיאורטיים, שמאפשרים לנוער לפתח אופק תעסוקתי.


ביום חמישי ה-28/3/17 נערך טקס הסיום וחלוקת התעודות של הפרויקט הייחודי "עתיד בטוח", במכללת עתיד במעלות תרשיחא. במסגרת הפרוייקט השתתפו עשרות צעירים תושבי היישובים בסביבה בקורסים בהם קיבלו הכשרה מקצועית במשך מספר חודשים בתחומים כגון טכנאי סלולרי, מכונאי אופנועים, ספרות ואיפור. הקורסים הועברו על ידי מרצים מנוסים ברשת המכללות עתיד, שהעבירו לבני הנוער ידע מתקדם שיכול לשמש אותם בהמשך הדרך לפתח קריירה בתחומים מבוקשים אלו. כל קורס נמשך כ60-100 שעות, ואפשר לתלמידים להתנסות באופן מעשי במקצוע בסדנאות תוך רכישת כלים וידע.

תוכנית "עתיד בטוח" מופעלת ברחבי הארץ זה כמה שנים, על ידי הביטוח הלאומי, בסיוע גורמים נוספים. הקורסים הנוכחיים נערכו בסיוע המועצה האזורית מעלה יוסף והמרכז הקהילתי. ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט וראש מועצת מעלה יוסף שמעון גואטה הגיעו לטקס הסיום על מנת לברך את הצעירים ואת הוריהם הנרגשים, לצד הצוות החינוכי.  

התוכנית נועדה להקנות כישורים תעסוקתיים לבני נוער בעלי קשיי הסתגלות במערכות החינוך הפורמאליות, ומסייעת לבני הנוער לייצר לעצמם אופק תעסוקתי ולבנות את הביטחון העצמי הדרוש להם על מנת להשתלב בחברה. עד עתה השתתפו בתוכניות שונות שמופעלות במסגרת זו מאות בני נוער, ב-20 קבוצות שונות, בהצלחה רבה. התוכנית כוללת ליווי אישי לצד פעילות קבוצתית.

"רשת עתיד שמתמחה בהפעלת תוכניות להכשרה מקצועית זה שנים רבות במגוון מסגרות, שמחה להשתלב בפרוייקט ובטוחה כי בני הנוער הנהדרים שהיו חלק ממנה ישכילו לנצל את הכישורים שרכשו", אומר שמואל אנקרי מנהל מכללת עתיד מעלות, "בנינו עבור הצעירים קורסים שמבוססים על עבודה מעשית, והם היו מאוד מעורבים ופעילים. היה מרשים לראות את רמת המעורבות והעניין שלהם, וקיבלנו מהם פידבקים חיוביים מאוד. אני מקווה מאוד שנוכל להמשיך בפרוייקטים דומים בעתיד הקרוב".

bottom of page