top of page
חיפוש

סימנס-המוחות שמאחורי המוח הממוחשב

עודכן: 18 ביולי 2023

אחד היתרונות הגדולים של הלימודים במכללות עתיד הוא החשיפה לטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתעשייה. לחשיפה הזו זוכים התלמידים בין השאר בזכות שיתופי פעולה בין המכללה לבין חברות גדולות. שיתוף פעולה שכזה נערך בשנתיים האחרונות בין "עתיד" לבין חברת "סימנס" – ובאחרונה הושלמה הפריסה הארצית שלו.


אחד היתרונות הגדולים של הלימודים במכללות עתיד הוא החשיפה לטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתעשייה.

לחשיפה הזו זוכים התלמידים בין השאר בזכות שיתופי פעולה בין המכללה לבין חברות גדולות. שיתוף פעולה שכזה נערך בשנתיים האחרונות בין "עתיד" לבין חברת

"סימנס" – ובאחרונה הושלמה הפריסה הארצית שלו.כיום, מספר אילן גל, מנהל תחום חשמל אלקטרוניקה ובקרה בישראל, מותקנים בקרים של חברת סימנס בחמש מעבדות במכללות הרשת בכל רחבי הארץ, ממעלות שבצפון ועד לבאר שבע שבדרום.

הבקרים הם למעשה מחשבים חכמים, ששולטים על אופרציות שלמות – מצומת רמזורים ועד למכונות ייצור. הבקר מסוגל לקלוט שפע של נתונים ולעבד אותם, בהתאם לתוכנה שמותקנת בו, לפקודות.סימנס היא חברת ענק עולמית שפועלת בתחומי ההנדסה, החשמל והאלקטרוניקה - ופעילה בתחומי האנרגיה, התעשייה והרפואה. החברה מעסיקה יותר מ-400,000 עובדים בכ-200 מדינות ברחבי העולם השוקדים על פיתוח ויצור מוצרים, עיצוב והתקנת מערכות והתאמת מגוון רחב של פתרונות לדרישות הלקוח. לחברה יש אינטרס גדול בשיתוף פעולה עם מכללות, במטרה להכשיר את הדור הבא של עובדיה.

במכללות "עתיד" לומדים מדי שנה מאות תלמידים בקורסים לבקרים מתוכננים, ובזכות שיתוף הפעולה עם סימנס, הם לומדים כיצד לעבוד עם הבקרים המתקדמים של החברה. בנוסף, מספר גל, "סימנס מעניקה למרצים שלנו הדרכות שוטפות, כדי שיהיו תמיד מעודכנים בנעשה בשטח ובגרסאות הכי מתקדמות. אנו גם מאפשרים לסימנס לבצע הדרכות מקצועיות לחברות שונות במעבדות שלנו, באמצעות הבקרים". כחלק משיתוף הפעולה, סימנס גם מעניקה מלגות לתלמידים מצטיינים – וכמובן מסייעת בקליטת בוגרים.

"בשוק העבודה יש ביקוש גדול לבוגרים בתחום", מספר גל, "היום בכל רפת וכל מפעל יש בקר. אין יותר תהליכים ידניים. הכל ממוחשב. קורס הבקרים מתאים לאנשים בעלי ידע הנדסי קודם, אך ניתן ללמוד אותו גם ללא רקע מקצועי. תכנית הלימודים משלבת לימודים עיוניים ושיעורי מעבדה מתקדמים המשלבים סימולציות והיא מומלצת בחום לכל מי שמחפש מקצוע טכנולוגי מבוקש ומעניין".

bottom of page