top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

כשהתעשייה פוגשת את העתיד: שיתוף פעולה בין רשת מכללות עתיד לחברת "שטראוס"

עודכן: 18 ביולי 2023

רשת מכללות עתיד פותחת דלתות בפני עובדים רבים בישראל באמצעות שיתופי פעולה ייחודיים עם החברות המובילות בישראל, בהן חברת שטראוס, שעובדיה לומדים במסלול 'הנדסאי בקרה ואטומציה'. שיתוף הפעולה מסוג זה מאפשר לסטודנטים להתנסות כבר בזמן הלימודים בעבודה מעשית, ולרכוש ידע עדכני מהשטח.

בשנים האחרונות ענף התעשייה עובר שינויים רבים ובהם המעבר לסביבת עבודה ממוחשבת שמבוססת על טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. בעקבות שינויים אלו, חברות רבות נדרשות להתאים את פרופיל העובדים שלהן לסביבת העבודה החדשנית, למנף את יכולותיהם ולסייע להם להסתגל לסביבת עבודה ממוכנת באמצעות כלים שונים הדבר מביא לקושי בגיוס עובדים מתאימים מחד , ורצון לשמר ולפתח עובדים קיימים מאידך. על מנת למצוא את הפתרון האידאלי ולצמצם את הפער, חברת 'שטראוס' בשיתוף עם 'רשת מכללות עתיד' יצרה את תכנית "תנופה", במסגרתה נפתחה כיתה ייחודית "במכללת עתיד מעלות" ללימודי עובדים במסלול הנדסאי בקרה ואטומציה.

"אנו בשטראוס משקיעים רבות בהתפתחות המקצועית של כלל העובדים שלנו, אומרת אלונה מגור שוהם, סמנכ"ל משאבי אנוש שטראוס ישראל, ומעמידים לרשותם כלים רבים לפיתוח כישורים, לבניית אופק תעסוקתי, לפיתוח וניהול הקריירה ועוד. אנו עושים זאת על מנת לשמר אותם בארגון לטווח הארוך, מאפשרים להם להפיק את המרב ממקום עבודתם וכן להגשים עצמם אישית ומקצועית.

"תכנית תנופה" היא חלק מאסטרטגיה רחבה בתחום התפעול בשטראוס, והיא נוצרה במטרה לתת מענה לאתגר לאומי שרק הולך וגדל - מחסור בעובדים מיומנים במקצועות הטכניים בתעשייה, וזאת למול ההתפתחות הטכנולוגית במפעלים. התוכנית בעלת יתרונות משמעותיים רבים בפיתוח הון אנושי, ומהווה כלי להתמודדות עם אתגרי העתיד ובנוסף הזדמנות עבורנו להטמיע ערכי גיוון והכלה וזאת בשל שרוב העובדים המשתתפים בה הם מהחברה הערבית.

אנו רואים בכך זכות ואחריות שלנו בשטראוס ליצור עתיד טוב יותר עבור כל העובדים שלנו ויותר מזה, גם לפתוח פתח לדרך חדשה עבור חברות נוספות בתעשייה שלנו שיביא לצמצום הפער בין עולם המזון העתידי לתעשיית המזון המסורתית"



אסף מזור, מנהל ההדרכה – תחום תפעול ב"שטראוס" ישראל: "במפעלי 'שטראוס' קיים צורך הולך וגובר באנשי מקצוע מיומנים בתחום החשמל והבקרה לעולמות האחזקה. יחד עם הצורך בענפי התעשייה השונים קיים קושי משמעותי בגיוס חיצוני של תפקידים אלו (גיוס מועמד יכול לארוך כשנה) – וזאת כתוצאה ממחסור של אנשי מקצוע מיומנים בשוק. כחלק מהפעילות שביצענו על מנת להתמודד עם הסיטואציה הזו, נוצר שיתוף פעולה עם רשת מכללות עתיד. השותפות הזו הובילה למסע שהחל במיפוי והבנת הפערים הקיימים בעולמות הבקרה הן בתעשייה והן בעולם ההנדסאים ובנוסף הוקמה ועדת מומחים בראשות מה"ט, מעוז, התאחדות התעשיינים וארגונים שונים בתעשייה אשר בסופה שינתה מגמת מכשור ובקרה את פניה מהקצה לקצה, נבנתה תכנית לימודים חדשה ועדכנית לצרכים של הענף ושלנו, והוחלט על מיתוג חדש – 'הנדסאי אוטומציה ובקרה".

שטראוס, בשיתוף רשת עתיד, החליטה לפתוח כיתה מפעלית ייעודית לעובדיה, ללימודי הנדסאי אוטומציה ובקרה. ברשת עתיד ביצעו את ההתאמות הנדרשות למסלול הלימודים הייחודי, החל מבניית מערכת השעות כך שתאפשר לסטודנטים העובדים לשלב לימודים ועבודה, תכנון שלב ההתמחות המעשית במפעלים, הקצאת משאבים מיוחדים לצורך תמיכה בסטודנטים, וכמובן איתור איכותי של מועמדים מתאימים.

על אף האתגרים הרבים, בתוכם גם מגפת הקורונה, שיתוף הפעולה הפורה ועבודתם המקצועית והיסודית של 'שטראוס' ורשת מכללות עתיד החלו ללמוד בחודש אוקטובר 2020 המחזור הראשון של עובדי 'שטראוס' וזאת במימון מלא של שטראוס. הסטודנטים במסלול זה מגיעים מארבעה מפעלי שטראוס באזור הצפון ובתוך שנה ו-8 חודשים הם עתידים לסיים את לימודיהם כהנדסאי בקרה ואוטומציה ובכך נפתחת להם דלת לתפקידים חדשים בעולמות האחזקה, שדרוג בתנאי ההעסקה ואופק תעסוקתי חדש.

אייל קרמר, מנכ"ל קבוצת עתיד: "מאז הקמתה, פועלת רשת מכללות עתיד ליישם תפיסה חינוכית המאפשרת לכל אדם באשר הוא לקבל את מירב ההזדמנויות לטיפוח ולמימוש הפוטנציאל הטמון בו. כל זאת, למען ביטחון עתידו, השתלבותו ומעורבותו המיטבית בחברה. ההחלטה של חברת 'שטראוס' להנגיש ידע לעובדיה באמצעות שיתוף פעולה עם רשת המכללות משתלבת עם חזון הרשת וראויה להערכה. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לצוות המשותף המורכב מנציגי רשת מכללות עתיד וחברת 'שטראוס' בכך שידעו למצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים ולסוגיות המקצועיות אשר עמדו בפניהם. רשת מכללות עתיד נמצאת בתנופה ובצמיחה מרשימה. צמיחה זו, הגדולה מבין כלל המכללות במדינת ישראל, באה לידי ביטוי הן בהיקפי הפעילות שלנו כמו גם בהיקפי הסטודנטים אשר לומדים אצלנו במסלולים השונים מידי שנה. אני מאחל לכל התלמידים שנת לימודים פורייה ומוצלחת."

bottom of page