top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

עפים להצלחה!

עודכן: 18 ביולי 2023

עתיד רשת מכללות שמה לעצמה למטרה לשתף פעולה עם התעשייה בישראל - כדי להכשיר את הדור הבא של העובדים בישראל.

החודש נערך טקס סיום מרגש לאחד הפרויקטים החשובים ביותר שלנו בשנים האחרונות – שיתוף פעולה בהכשרת עובדים עם "מנועי בית שמש". החברה הוותיקה שקיימת עשרות שנים היא מובילה עולמית בעיבוד של שבבים לעולם התעופה. ככזו, היא מהווה מרכז תעסוקה חשוב מאוד באזור. הייצור במפעל דורש עובדים מקצועיים ואיכותיים, בעלי ידע ממוקד. לפני שנים אחדות, התחלנו בשיתוף פעולה אותו הובילה מכללת עתיד בלוד, במטרה להכשיר עובדים עבור החברה.



לאחר תכנון מורכב, הקמנו בתוך המפעל מסגרת לימודים – להכשרת עובדים. בסיוע משרד העבודה והתמ"ת וגופים נוספים, פעלנו לגיוס סטודנטים – וההכשרה יצאה לדרך.

הסטודנטים. הוכשר בעיבוד שבבי – הפעלת מחרטה וכרסומת CNC . הקורס מכשיר את בוגריו ליצור חלקי מתכת על ידי כרסום וחריטה על פי שרטוט, ידני וממחושב ולבצע ביקורת של המוצר בתהליך הייצור ובסיומו. סטודנטים זכו לסיוע – בהסעות ובמלגות, כדי להרחיב את מאגר העובדים העתידיים הפוטנציאלי.

ההצלחה הייתה מידית, ובוגרי הקורס הראשון נקלטו בעבודה. מקצוע שמאפשר להם למצוא עבודה לא רק במנועי בית שמש, אלא גם במבחר גדול של מפעלים מתקדמים.


בעקבות ההצלחה נפתחו קורסים נוספים, שהאחרון שבהם הסתיים בשנת 2021, לאחר תקופת לימודים מורכבת מתמיד בשל ההתמודדות עם הקורונה.

בסך הכל, הוכשרו יותר מ-100 סטודנטים, שמצאו עבודה במפעל, וכן במקומות עבודה נוספים שנדרשים לעובדים מקצועיים ואיכותיים.

חלק מהסטודנטים אף זכו לקבל מלגות מיוחדות במהלך תקופת ההכשרה ומענקי התמדה לעובדים במקצוע לפחות שנה.

בטקס חגיגי לסיום הקורס האחרון השתתפו נציגים מהמפעל, ממשרד העבודה ומרשת עתיד – שבירכו על שיתוף הפעולה המוצלח. רפי שרביט, שהוביל מטעם רשת עתיד, אמר: "זה מרגש לחגוג סיום של תקופה ומשמח לקבל שבחים מבכירים בתעשייה. ואני הכי גרה לראות א לראות את הבוגרים שלנו מרוצים בקריירה ובעבודה".



bottom of page