top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

מה ניתן לעשות עם תעודה של הנדסאי חשמל?

כאשר אנו מנסים להחליט על הכיוון המקצועי אליו נרצה ללכת, אנחנו לרוב השאלה המרכזית שנשאלת היא: "מה עושים עם זה?". זאת אומרת, כולנו רוצים לדעת שאם אנחנו משקיעים את הזמן והכסף שלנו בלימודים אינטנסיביים וברכישת השכלה, אז שהזמן הזה יהיה כמה שיותר משתלם ורווחי עבורנו בעתיד. לכן השאלה "מה אפשר לעשות עם הנדסאי חשמל?" היא שאלה לגיטימית גם עבור מתלבטים לגבי לימודי הנדסת חשמל. בעמוד זה ננסה לתת לכם כמה דוגמאות מחיי היום יום שיעזרו לכם להבין יותר טוב באילו עבודות מתעסק הנדסאי חשמל, כדי לתת לכם כמה שיותר מידע על סוגי העבודות המחכים בחוץ להנדסאי חשמל.


האם הנדסאי חשמל מבלה כל היום במשרד? או בשטח?

זו שאלה מצוינת להתחיל איתה. ראשית, נחלק את העבודות האפשריות להנדסאי חשמל לארבע קטגוריות מרכזיות:

הקטגוריה הראשונה היא העבודה המשרדית. כן, הנדסאי חשמל יכול למעשה לעבוד בעבודה משרדית העוסקת בעיקרה בתכנון מגוון סוגים של מערכות חשמל לשלל מטרות.

הקטגוריה השנייה היא במעבדה – הנדסאי חשמל יכול לעשות מגוון עבודות חשמל במעבדה, בפרט בתחום האלקטרוניקה, בין אם מדובר במעבדות לצורך ניסויים, ובין אם מדובר בעבודות לצורך הרכבה וייצור מוצרים, הדורשים תנאי מעבדה לייצור שלהם.

הקטגוריה השלישית היא בתי מלאכה ומפעלים, שם ממלאים הנדסאי החשמל תפקיד חשוב מאוד, כי בלעדיהם בתי מלאכה ומפעלים לא יוכלו להתקיים. כך, הנדסאי החשמל במפעל גדול או בית מלאכה, יהיה אחראי על אחזקת מערכות החשמל במפעל ותפעול המערכות, לצד יכולת לתקן את המערכות והמכונות. הנדסאי החשמל יהיה אחראי על מערכת החשמל במקום עבודתו ויהיה לרוב הסמכות לענייני חשמל.

הקטגוריה הרביעית היא בעיקרה התקנת כל סוגי מוצרי החשמל אצל לקוחות – החל מלקוחות פרטיים, כמו בתים פרטיים, וכלה בלקוחות מהמגזר העסקי והציבורי, כמו למשל התקנת מעלית במשרד ממשלתי.


מה הם תחומי האחראיות של הנדסאי חשמל? מה הנדסאי חשמל מוסמך לעשות?

כשאנו שואלים "מה אפשר לעשות עם הנדסאי חשמל?", אנו שואלים במילים אחרות מה הסמכויות שניתנות להנדסאי חשמל מתוקף הכשרתו. הנדסאי חשמל יוכל לבצע הלחמות וחיווט, הרכבות אלקטרוניות ומכלולים מורכבים בתחום האלקטרוניקה. הנדסאי חשמל מוסמך גם לבצע בדיקות חשמל במפעלים לאורך פס הייצור, לאתר תקלות ולנתח את מקור הבעיה ולפתור אותו יחד עם אנשי פיתוח. הנדסאי חשמל יהיה אחראי על בקרה ופיקוד על מערכות החשמל, ויש לו גם את הסמכות לבצע תוכניות חשמל והוצאתן לפועל.

הנדסאי חשמל יכול גם להתקין מערכות חשמל משלל סוגים – התקנת מעליות ומדרגות נעות, ביצוע עבודות חשמל במערכות גדולות (תקשורת, תחבורה וכו'), מזגנים ועוד. כל דבר שדורש למעשה חיבור לרשת החשמל – ידו של הנדסאי חשמל תהיה. הנדסאי חשמל יכול להיות שכיר בחברה כלשהי, והוא יכול גם להיות עצמאי ולנהל את מהלך יומו ועבודותיו בעצמו.


קצת דוגמאות מהשטח, באילו חברות אוכל לעבוד אחרי שאוסמך להנדסאי חשמל?

על השאלה "מה ניתן לעשות עם תעודת הנדסאי חשמל?", אפשר גם לענות בדרך הכי קרובה למציאות, שהיא בחינת הצעות העבודה הקיימות בשוק. כשסוקרים את מגוון האפשרויות למשרות המוצעות להנדסאי חשמל, ניתן לראות חברות גדולות וחברות ממשלתיות כמו רכבת ישראל, KNAPP, אמפנול תל-עד, בזק, רשת מלונות דן ועוד. נראה כי סקירה של המשרות הפתוחות להנדסאי חשמל מלמדות אותנו כי ישנו היצע גדול בשוק.

אחרי שענינו על השאלה "מה אפשר לעשות עם הנדסאי חשמל?", אפשר לפנות לשאלה איפה לומדים הנדסת חשמל? מכללת עתיד, המכללה המובילה בארץ בתחום לימודי ההנדסה, מציעה לימודי הנדסאי חשמל לצד אפשרות ללימודי הנדסאי מכונות, והנדסאי תעשייה וניהול. מכללת עתיד מציעה לימודים במגוון מקומות ברחבי הארץ, ככה שתוכלו ללמוד לא משנה איפה אתם גרים. ניתן ליצור קשר עם מכללת עתיד במגוון דרכים: בטלפון 9088*, או בווטסאפ במספר 0526627907 או בטלגרם, וגם אפשר לכתוב לנו במייל שכתובתו chenba@atid.org.il.


קרדיט לתמונה: freepik

bottom of page