top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

מבט לעולם הסטארטאפים: הנדסאי תוכנה כיזם טכנולוגי

הנדסאי תוכנה הוא מקצוע הנמצא בקדמת הפיתוחים הטכנולוגיים, המציע חדשנות ויצירתיות, עבודה על פרויקטים פורצי דרך, בשילוב תחומים כמו AI, סייבר ולמידת מכונה. החיבור הזה מהווה קרש קפיצה לקריירה מרתקת ומתגמלת גם כיזמים טכנולוגיים

 

ממכשירי הסלולר, עבור במחשבים הביתיים והתעשייתיים, המשך בפתרונות תוכנה עסקיים שמייעלים את פעילות הארגון ומאפשרים מסחר אלקטרוני ורכישת מוצרים, דרך בינה מלאכותית וכלה בבנייה ותפעול של אתרי אינטרנט – בכל התחומים האלה מעורב הנדסאי התוכנה. אין פלא, לפיכך, שהביקוש לו עצום בשוק העבודה, ובהתאם גם השכר הנאה המשולם לו.

על פי הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקני, הביקוש למפתחי תוכנה צפוי לגדול ב-22% בעשור שבין 2020 ל-2030 – גידול העוקף את הממוצע בכל יתר המקצועות הטכנולוגיים. הדבר נכון, כמובן, גם לישראל, מעצמת ההייטק, ומסיבה זו כיום גם בתי הספר התיכוניים החלו להכשיר את דור העתיד בתחומים אלה.

קדמת הפיתוחים הטכנולוגיים

לימודי הנדסאי תוכנה מכשירים את הבוגרים במקצוע הנמצא בקדמת הפיתוחים הטכנולוגיים, מציע עולם גדול ונפלא של חדשנות ויצירתיות, עבודה על אפליקציות ופרויקטים פורצי דרך וחדשניים, תוך שילוב עם תחומים כמו הבינה המלאכותית (AI), למידת המכונה ואבטחת הסייבר.

הנדסאי תוכנה הם מבעלי השכר הגבוה ביותר בתעשיית הטכנולוגיה (ראו טבלה), כשהדרישה הגבוהה לשירותיהם ולידע שלהם מבטיחה היצע גדול של משרות וחבילות הטבות נלוות, לצד שלל אפשרויות התפתחות אישית ומקצועית מלהיבה. המשמעות היא גם מגוון גדול של תפקידים שביניהם יכולים בוגרי לימודי הנדסת תוכנה לבחור, הן כשכירים בחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר, הן בסטארטאפים מרתקים והן כמפתחים עצמאיים.

כמה מרוויח הנדסאי תוכנה

ניסיון

שכר (ברוטו, לחודש)

2-0 שנים (ג'וניור)

15,000-10,000 שקל

5-2 שנים (מיד-סניור)

22,000-16,000 ש'

מעל 5 שנים (סניור)

30,000-25,000 ש'

ראש צוות מתחיל

35,000-32,000 ש'

ראש צוות בכיר

42,000-36,000 ש'

* בתחום הנדסת התוכנה נכללים תפקידים מרובים מאוד, שהשכר עליהם משתנה מתחום לתחום. בטבלה: הערכות ממוצעות כוללות

 

מסיבה זו הנדסאי תוכנה לא מעטים בוחרים להיות יזמים טכנולוגיים, כשהם ניצבים בצומת של חדשנות עסקית. מומחיותו של מהנדס תוכנה בקידוד, ארכיטקטורת מערכת ופתרון בעיות נותנת לו בסיס חזק לבניית פתרונות פורצי דרך ולהוציא אותם לשוק. עם זאת, המעבר מתפקיד טכני טהור לתפקיד יזמי מצריך שינוי בהלך הרוח ובמערכת המיומנויות.

מה נדרש ממהנדס התוכנה כדי להפוך ליזם טכנולוגי מצליח

1. זיהוי הזדמנויות: המסע שלכם מתחיל בזיהוי נקודות כאב או חוסר יעילות במערכות או בתעשיות קיימות. הרקע הטכני שלכם מכשיר אתכם לזהות אזורים המועדים לבעיות, ולכן גם מהווים בסיס לשיפור ולפיתוח. מכאן שזיהוי זה הוא קריטי ליזימה חדשנית. בין אם זה ייעול תהליכים, שיפור חוויית המשתמש או מינוף טכנולוגיות מתפתחות כמו AI או בלוקצ'יין.

2. פיתוח אבות טיפוס ו-MVP: בעזרת יכולת הקידוד שלכם אתם יכויםל לתרגם רעיונות לאבות-טיפוס ולמוצרים מינימליים ברי-קיימא (MVP) – כאלה שיש בהם המינימום ההכרחי של יכולות כדי שהלקוח יוכל להשתמש בהם. אבות-טיפוס אלו משמשים כהוכחה לרעיון, ומאפשרים לכם לאסוף משוב, לאמת הנחות ולתקן במהירות את הדרוש תיקון והתאמה. הכישורים הטכניים שלכם מאפשרים לכם לבנות פתרונות מודולריים וגמישים, אך יציבים, גם בשלבים המוקדמים של הפיתוח – דבר שלא יסולא בפז בעולם התזזיתי של הסטארטאפים.

3. בניית צוות חזק: יזמות מוצלחת מושגת רק לעיתים רחוקות בעבודת סולו. הרבה יותר קל ויעיל להצליח כשאתם מגובים בצוות אנשי מקצוע בעלי יכולות מגוונות המשלים את הכישורים שלכם. חפשו אנשים עם מומחיות בתחומים כמו פיתוח עסקי, שיווק ומימון. ביחד תוכלו ליצור צוות מושלם המסוגל להתמודד עם אתגרים מזוויות שונות.

4. אימוץ למידה מתמשכת: הנוף הטכנולוגי מתפתח בקצב מסחרר, כשמסגרות חדשות, שפות ומתודולוגיות צצות ללא הרף. כיזמים, עליכם להתעדכן בהתפתחויות הללו כדי להישאר תחרותיים. הקדישו זמן ללמידה מתמשכת, בין אם באמצעות קורסים מקוונים, סדנאות או יצירת קשרים עם אנשי מקצוע אחרים. יכולת ההסתגלות והנכונות שלכם ללמוד יהיו מכריעות בניווט בעולם מקצועי של שינויים טכנולוגיים תדירים ויכולת להתמודד בו עם כל הקשיים והמשוכות שבדרך.

5. איזון בין חדשנות למעשיות: בעוד חדשנות מניעה התקדמות, חיוני לאזן בין יצירתיות למעשיות. כהנדסאי תוכנה אתם נוטים באופן טבעי לחפש פתרונות טכניים אלגנטיים. עם זאת, בעולם הסטארטאפים הזמן והמשאבים מוגבלים. לכן למדו לתעדף את הפיתוח וההתקדמות שלכם בהתחשב בצורכי הלקוחות, הביקוש בשוק למוצרים ולשירותים ומגבלות המשאבים. שאפו לאיזון בין חדשנות לביצוע כדי לספק ערך ביעילות.

6. אימוץ כישלון: כישלון הוא חלק בלתי נמנע מכל יזמות שהיא, אך הוא מהווה גם הזדמנות מצוינת לצמיחה ולמידה. לכן אמצו כישלונות כחוויות למידה תוך כדי ניסוי ותעייה/טעייה. חדדו כל הזמן את פיתוחי המוצר והתאמתו לדרישות ולצורכי השוק, בהתבסס על משובים ותובנות של השוק ואנשי מקצוע אחרים כמבני תמיכה שלכם.

7. טיפוח חשיבה יזמית: המעבר מלהיות מהנדס תוכנה ליזם דורש שינוי בחשיבה. בעוד שמיומנויות טכניות חיוניות לכל פיתוח, הרי שההצלחה כיזם תלויה בתכונות כמו חוסן נפשי, יכולת הסתגלות וחשיבה בעלת חזון. טיפוח חשיבה יזמית כולל לקיחת סיכונים מחושבים ושמירה על התמקדות בלתי פוסקת ביעדים שלכם.

8. מינוף רשתות וחונכות: הקיפו את עצמכם ברשת תומכת של יזמים אחרים, מנטורים ומומחים בתעשייה. כזו שמספקת הזדמנויות לשיתופי פעולה, למידה ונגישות למשאבים. חפשו מנטורים שעשו כבר כברת דרך בתחום ויכולים להציע לכם סיוע והנחיה על סמך חוויותיהם וניסיונם. התובנות שלהם יכולות לעזור לכם להתמודד עם אתגרים בצורה יעילה יותר ולהאיץ את המסע היזמי שלכם.

לימודי הנדסאי תוכנה

עתיד – רשת מכללות טכנולוגיות בפריסה ארצית מפעילה כיום ארבעה בתי ספר להנדסאים ומובילה את ההכשרה המקצועית וההשכלה הטכנולוגית בישראל. בין יתר המסלולים שהיא מציעה גם מסלול לימודי הנדסת תוכנה. צוות הוראה ותיק, מנוסה ומקצועי המסתייע בשיטות הוראה חדשניות ועדכניות, מלווה את התלמידים בהתאמה אישית, בקבוצות למידה קטנות, תוך בניית רצף הכשרה טכנולוגית עד להסמכה ממשלתית ובינלאומית ויחס אישי לכל סטודנט. דיפלומת ההנדסאים מוכרת לצבירת נקודות בתארים אקדמיים. הקשרים ההדוקים עם התעשייה של רשת עתיד מסייעים להכווין את בוגריה למשרות נחשקות.

לימודי הנדסאי תוכנה ברשת מכללות עתיד מאפשרים לבוגרים השתלבות במגוון רחב של תפקידים בחברות פיתוח אתרים ואפליקציות ובחברות תוכנה. במסגרת העבודה המפתחים עוסקים בהקמה, תחזוקה ועדכון של מערכות תוכנה על גבי רשת האינטרנט. בין המקצועות שנלמדים: קורסי בסיס במתמטיקה ובאנגלית, מבוא למחשבים, מערכות הפעלה למחשב, אלגוריתמיקה ותכנות (פיתוח מערכות, בסיסי ומבני נתונים, תכנות מונחה עצמית – צד לקוח וצד שרת).

לבוגרים מוענקת דיפלומת הנדסאי ותוכנה בהתמחות מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (מה"ט) ועתיד רשת מכללות. הדיפלומה מונפקת בעברית ובאנגלית (Practical Engineer) ומוכרת ברחבי העולם ובאיחוד האירופי על ידי EQF (מערכת התאמת ההכשרות האירופאיות). מסלול הלימודים המקוצר והגמיש אורך שנתיים עד שנתיים וחצי. כשהוא מאפשר לשלב בלימודים גם עבודה בלימודי ערב/בוקר.

המכללה מבטיחה מלגות לימודים וסבסוד לזכאים. חיילים משוחררים זכאים לך-90% הנחה בהתאם לנוהלי הקרן לחיילים משוחררים.

אז אם גם אתם רוצים להפוך את כישוריכם כהנדסאי תוכנה מקפצה ליזמות מתגמלת ומרתקת – התקשרו אלינו, ונסייע לכם לעשות את הצעד הראשון לקראת עתיד של קריירה יזמית. טל' 9088*


קרדיט לתמונה: freepik

bottom of page