top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

הנדסאי בניין – שכר 2022

עודכן: 18 ביולי 2023

שוקלים ללמוד קורס הנדסאי בניין? אתם בוודאי מתלבטים מה השכר שתוכלו לקבל בתום הלימודים. כמובן, אי אפשר לתת תשובה מדויקת לשאלה הזו, שכן השכר שתקבלו בסופו של דבר תלוי במגוון גדול של פרמטרים. עם זאת, אפשר בהחלט לבדוק את השכר הממוצע שמקובל לשלם בענף, כדי לקבל התרשמות כללית על הצפוי לכם.


נכון לשנת 2022 שכר הנדסאי בניין נע בדרך כלל בין 9,000 שקל, ל-14,000 שקל (שכר ברוטו, שממנו יש לנכות מס הכנסה, מס בריאות, ביטוח לאומי, והפרשות לפנסיה – כדי לקבל את שכר הנטו הסופי). ההבדלים נובעים בראש ובראשונה מהוותק. כמו ברוב המקצועות, לניסיון יש השפעה רבה על השכר. בוגרי מסלול הנדסאי בניין מתחילים בדרך כלל בשכר שנע סביב 9,000 שקל, וככל שהם צוברים יותר ותק, ומתמקצעים, השכר שלהם עולה.


חשוב לשים לב לכך שכבר בשלב ההתחלתי, השכר של בוגרי קורס הנדסאי בניין גבוה משמעותית משכר המינימום במשק, מה שמשקף את התרומה שנותנת ההשכלה ליכולת ההשתכרות. גורמים נוספים שמשפיעים של שכר הנדסאי בניין הם אזור העבודה (בתל אביב וסביבתה מקובל לשלם שכר גבוה יותר מאשר בצפון או בדרום, בין שאר מכיוון שההוצאות של המתגוררים בסביבה זו גבוהות יותר), סוג החברה שבה עובדים (פרטית או ממשלתית) ושיקולים נוספים של החברה שמשלמת את שכר העובדים.


חשוב לזכור, שלצד היכולת לקבל שכר גבוה, חשובה, עוד יותר, האפשרות למצוא עבודה. הבשורה הטובה בהקשר זה, היא שבשוק העבודה בישראל נכון לשנת 2022, יש ביקוש רב לבוגרים של מסלול הלימודים הנדסאי בניין. ענף הבנייה בישראל הוא אחד החשובים במשק, ולחברות שעוסקות בו, יש צורך גדול וקבוע בעובדים בעלי הכשרה מקצועית מתאימה. מי שסיים את הלימודים בקורס הנדסאי בניין, זוכה בדרך כלל להצעות עבודה רבות, ויכול לבחור מתוכן את זו שמתאימה לו ביותר.


נקודה חשובה נוספת, שיש לקחת בחשבון כאשר עומדים לבחור בקריירה בתחום, וקשורה לשכר, היא סוגיית ההתפתחות העתידית. בוגרי הנדסאי בניין יכולים להתפתח לכיוונים רבים בקריירה. הבסיס שרכשו יכול לשמש אותם ללימודים נוספים, שיאפשרו להם להתקדם בענף הבנייה. הניסיון המקצועי שיירכשו בשטח, ישמש אותם גם הוא להרחבת אופקים, ליצירת קשרים, ולבניית מסלול התקדמות בקריירה שיאפשר לשכר שלהם להמשיך ולעלות, עם השנים, בהתאם לכישורים וליכולות שלהם.

bottom of page