top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

כל מה שרציתם לדעת על הנדסאי תוכנה

למעוניינים להשתלב בשוק ההייטק אך אינם רוצים להשקיע 4 שנים בלימודי מדעי המחשב, לימודי הנדסאי תוכנה הם הפתרון האופטימאלי. הנדסאי תוכנה רוכשים את כל הידע הנדרש להשתלבות בעולם המחשוב, כולל הכרות מעמיקה עם שפות התכנות העדכניות ביותר. הם לומדים פיתוח בשפות תכנות שונות וצוברים ניסיון מעשי בתחום. הנדסאי מחשבים "נחטפים" לעבודה במגוון תפקידים, ביניהם בנייה וניהול אתרי אינטרנט, פיתוח אפליקציות, בדיקות תוכנה QA ועוד. אז מה זה הנדסאי תוכנה? על כך במאמר שלפניכם:


מה זה הנדסאי תוכנה?

הנדסאי תוכנה, או הנדסאי מחשבים, הוא מקצוע טכנולוגי מתחום המחשוב והתכנות. הנדסאי תכנות מקבל את הכשרתו במשך שנתיים שבסופן הוא זכאי לתעודת הנדסאי.

מדובר באחד מהתחומים המבוקשים ביותר כיום, בעיקר בשוק ההייטק המפותח מאוד בישראל, אך לא רק. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת הביאה לעלייה בביקוש לתחום והרצון להתמחות בעולם האינטרנט, התוכנה והחומרה מביא רבים ללמוד ולהתמחות בענף זה.ישראל כמעצמת הייטק מספקת הרבה מאוד מקומות עבודה בתחום ויש ביקוש כל העת להנדסאי תוכנה בחברות השונות.

לימודי הנדסאי תוכנה מתמקדים בשפות תכנות שונות ויישום הידע בפיתוח אפליקציות ותוכנות במגוון רחב של שפות פיתוח. הנדסאי תוכנה עוסק בצד הפרקטי של תחום המחשבים, לעומת מהנדס מחשבים שמקבל הכשרה תיאורטית יותר ומתמקד בלימודי המדעים המדויקים, ביניהם מתמטיקה ופיזיקה.


אז אחרי שהבנו קצת מה זה הנדסאי תוכנה, באילו תפקידים הוא יכול להשתלב?

הנדסאי תוכנה יכול להשתלב במגוון תפקידים רחב בענף ההייטק, ביניהם: תפקידי פיתוח בחברות הייטק שונות, תפקידי ניהול בחברות סטארט-אפ מובילות ובארגונים נוספים.

הנדסאי תוכנה יכול לעסוק גם בניתוח מערכות, כבקר ובודק איכות QA, לבצע תפקידים שונים במערכי סייבר ובמערכות לאבטחת מידע, לפתח ולבנות אתרים ולהשתלב במגוון תפקידים נוספים ביחידות מחשוב, בחברות ציבוריות ופרטיות כאחד.


לימודי הנדסאי תוכנה

תוכנית הלימודים להנדסאי תוכנה נקבעת על-ידי המכון הממשלתי להכשרת מדעים וטכנולוגיה, שאחראי על הכשרת הנדסאים. התוכנית עדכנית וכוללת לימוד כלים הנמצאים בשימוש בתעשיית הסטארט-אפ וההייטק כיום.

במהלך הלימודים עושים התלמידים הכרות עם שפות התכנות השונות, עולם האינטרנט, טיפול בציוד, מערכות ההפעלה ודרכי ההתקשרות של המחשב. בין היתר רוכשים ידע מעשי ותיאורטי בשפות פיתוח שונות כגון C, JAVA, PHP, 3CSS, JS, 5HTML ועוד.

בשלב הראשון נלמדים מקצועות יסוד כלליים ומתמטיים ולאחר מכן, רוכשים כלים מתקדמים יותר לפיתוח תוכנה תוך הכרות עם שפות הקוד.

בנוסף, לומדים על רשתות תקשורת, פיתוח אפליקציות, ניהול מערכות הפעלה, תכנות בסביבות לינוקס, ניתוח מערכות וחוויית משתמש  UX/UI פיתוח ממשקי עבודה ופיתוח אתרים, פיתוח מערכות תקשורת וסייבר, גרפיקה ממוחשבת, התאמת תוכניות לצרכי המשתמשים, הדרכת משתמשים, קליטת מערכות תוכנה והפעלתן וקביעת נהלי עבודה. תוכנית הלימודים עשירה מאוד ופרקטית ומקנה לסטודנטים שליטה וידע בתחומים השונים, לצד ניסיון מעשי. ברוב המכללות יש אפשרות ללימודי ערב המתאימה לאנשים עובדים.


היכן לומדים הנדסת תוכנה?

הלימודים מתקיימים במכללות טכנולוגיות שונות ברחבי הארץ. תנאי הקבלה משתנים בין מוסדות הלימוד אך לרוב הם כוללים דרישה לתעודת בגרות מלאה בציון עובר, 55 ומעלה, במתמטיקה ובאנגלית ב-3 יחידות בגרות ומעלה, ובמקצועות עברית ברמה של 2 יחידות ומעלה. במידה ואין בגרות מלאה, ברוב המכללות יש אפשרות לעשות מכינה טכנולוגית או קדם הנדסאים. בני 35 ומעלה עם 12 שנות לימודים פטורים ממכינה זו.


למי מתאים להיות הנדסאי תוכנה?

לאחר שביררתם מה זה הנדסאי תוכנה וכייצד הוא יכול להשתלב בשוק העבודה, כדאי לבדוק גם אם המקצוע הזה בכלל מתאים עבורכם. לימודי הנדסאי תוכנה מתאימים לכל מי שיש לו ענין בעולם המחשבים והתוכנה ובמקצועות ראליים. הלימודים כוללים קורסים במתמטיקה, פיזיקה וסטטיסטיקה שעשויים להיות מאתגרים עבור מי שאינו חובב את התחום.


לסיכום, למעוניינים בקריירה משגשגת, מעניינת ומגוונות מומלץ להירשם ללימודי הנדסאי תוכנה באחד מהסניפים של מכללת עתיד, במעלות, באר-שבע, חיפה, תל אביב או אשדוד. הלימודים כוללים התמחות ב-Full stack, תנאי הקבלה נוחים, מסיימים את ההסמכה תוך שנתיים ונהנים מביקוש גבוה למגוון תפקידים בהייטק.


קרדיט לתמונה: freepik

bottom of page