top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

לימודי הנדסאי תוכנה - כרטיס לעתיד בהייטק

מהנדסי תוכנה הם מבעלי השכר הגבוה ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, כשהדרישה הגבוהה לשירותיהם ולידע שלהם מבטיחה היצע גדול של משרות וחבילות הטבות נלוות, לצד שלל אפשרויות התפתחות אישית ומקצועית מלהיבה. עתיד – רשת מכללות טכנולוגיות מציעה מסלול מהיר ובטוח להצלחה, בליווי אישי גם אחרי ההשתלבות בעבודה

 

כשמדברים על ישראל כעל מעצמת הייטק – אחד התחומים המובילים הוא הנדסת תוכנה. בעולם כולו הביקוש למהנדסי תוכנה מיומנים עולה מיום ליום, כך שיכולת ההשתלבות בעבודה מבוקשת זו פתוחה לבוגרי התואר הזה בכל ארץ שבה ירצו לחיות ולעבוד. אחרי הכל, בעידן הנוכחי הטכנולוגיה היא הכל – ממכשירי הסלולר, דרך המחשבים הביתיים, פתרונות התוכנה העסקיים שמייעלים את פעילות הארגון ומאפשרים מסחר אלקטרוני ורכישת מוצרים, עבור בבינה המלאכותית וכמובן אתרי אינטרנט. אין פלא שהנושא נכנס כיום גם לבתי הספר כדי להכשיר את דור העתיד של ההייטק.


ביקוש גדל למהנדסי תוכנה

על פי הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקני, הביקוש למפתחי תוכנה צפוי  לגדול ב-22% בעשור שבין 2020 ל-2030 – גידול העוקף את הממוצע בכל יתר המקצועות הטכנולוגיים. הצמיחה הזו אינה ייחודית לארה"ב, כמובן – היא מאפיינת את כל חלקי הכפר הגלובלי ההולך ונעשה דיגיטלי.


קריירה מובטחת ומשתלמת

לימודי הנדסת תוכנה מכשירים את הבוגרים במקצוע הנמצא בקדמת הפיתוחים הטכנולוגיים, מציע עולם גדול ונפלא של חדשנות ויצירתיות, עבודה על אפליקציות ופרויקטים חדשניים פורצי דרך ועוד. היות שמדובר במענה על צרכים הולכים ומתרחבים של שוקי ההייטק השונים, הרי שתחומי הבינה המלאכותית (AI), למידת המכונה ואבטחת הסייבר הם אלה שמעמידים את העוסקים בהם בחזית עיצוב עתיד הטכנולוגיות.

מהנדסי תוכנה הם מבעלי השכר הגבוה ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, כשהדרישה הגבוהה לשירותיהם ולידע שלהם מבטיחה היצע גדול של משרות וחבילות הטבות נלוות, לצד שלל אפשרויות התפתחות אישית ומקצועית מלהיבה. המשמעות היא גם מגוון גדול של תפקידים שביניהם יכולים בוגרי לימודי הנדסת תוכנה לבחור, הן כשכירים בחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר, הן בסטארטאפים מרתקים והן כמפתחים עצמאיים, כולל עבודה מרחוק מהבית, או אפילו כנוודים דיגיטליים תוך גילוי ארצות ותרבויות ואפילו עבודה כחלק מצוותי פעולה הפזורים בארצות שונות.

ההתפתחות המתמדת של ענפי הטכנולוגיה, ההייטק, הבינה המלאכותית, הסייבר, ובעתיד הקרוב גם המחשוב הקוואנטי מבטיחה יכולת אינסופית של השבחת היכולות של בוגרי הנדסת התוכנה ואפשרויות מרתקות של צמיחה בקריירה מתגמלת וחדשנית.

 

כמה מרוויח הנדסאי תוכנה*

ניסיון

שכר (ברוטו, לחודש)

2-0 שנים (ג'וניור)

15,000-10,000 שקל

5-2 שנים (מיד-סניור)

22,000-16,000 ש'

מעל 5 שנים (סניור)

30,000-25,000 ש'

ראש צוות מתחיל

35,000-32,000 ש'

ראש צוות בכיר

42,000-36,000 ש'

* בתחום הנדסת התוכנה נכללים תפקידים מרובים מאוד, שהשכר עליהם משתנה מתחום לתחום. בטבלה: הערכות ממוצעות כוללות

לימודי הנדסת תוכנה

הנדסאי תוכנה יכול ליהנות מידע מקצועי נרחב בלימודים של שנתיים בלבד, שלאחריהן יוכל להשתלב בתעשייה במשכורת נאה עם אפשרויות קידום רבות. בין הנושאים הנלמדים: מתמטיקה, תכנות, ארכיטקטורת תוכנה, פיתוח מערכות עתידיות, יזמות, בינה מלאכותית, מחשוב ענן, סייבר, למידת מכונה ולמידה עמוקה, דאטה סיינס, ראייה ממוחשבת, פיתוח משחקים דיגיטליים, התמחות סייבר-מודיעין וקריפטוגרפיה, מערכות מידע ותקשורת, ועוד. לצד אלה, התלמידים רוכשים מיומנויות מקצועיות הנדרשות בעולם המתפתח במהירות הזה – לימוד עצמי, פתרון בעיות, ועוד. במילים אחרות: הפרקטיקה הנלווית ללימודים אלה מסייעת לבוגרים לנהל צוותי פיתוח, להיות ארכיטקט תוכנה, מסמכי אפיון הנדסיים, ועוד. עם קבלת התואר הראשון (B.Sc) הבוגרים נרשמים בפנקס המהנדסים.

לימודי הנדסאי תוכנה במכללת עתיד

עתיד – רשת מכללות טכנולוגיות בפריסה ארצית מפעילה כיום ארבעה בתי ספר להנדסאים ומובילה את ההכשרה המקצועית וההשכלה הטכנולוגית בישראל. בין יתר המסלולים שהיא מציעה, קיים גם מסלול לימודי הנדסת תוכנה. צוות הוראה ותיק, מנוסה ומקצועי המסתייע בשיטות הוראה חדשניות ועדכניות, מלווה את התלמידים בהתאמה אישית, בקבוצות למידה קטנות, תוך בניית רצף הכשרה טכנולוגית עד להסמכה ממשלתית ובינלאומית ויחס אישי לכל סטודנט. דיפלומת ההנדסאים מוכרת לצבירת נקודות בתארים אקדמיים. הקשרים ההדוקים עם התעשייה של רשת עתיד מסייעים להכווין את בוגריה למשרות נחשקות.

לימודי הנדסאי תוכנה ברשת מכללות עתיד מאפשרים לבוגרים השתלבות במגוון רחב של תפקידים בחברות פיתוח אתרים ואפליקציות ובחברות תוכנה. במסגרת העבודה המפתחים עוסקים בהקמה, תחזוקה ועדכון של מערכות תוכנה על גבי רשת האינטרנט. בין המקצועות שנלמדים: קורסי בסיס במתמטיקה ובאנגלית, מבוא למחשבים, מערכות הפעלה למחשב, אלגוריתמיקה ותכנות (פיתוח מערכות, בסיסי ומבני נתונים, תכנות מונחה עצמית – צד לקוח וצד שרת).

לבוגרים מוענקת דיפלומת הנדסאי ותוכנה בהתמחות מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (מה"ט) ועתיד רשת מכללות. הדיפלומה מונפקת בעברית ובאנגלית (Practical Engineer) ומוכרת ברחבי העולם ובאיחוד האירופי על ידי EQF (מערכת התאמת ההכשרות האירופאיות). מרכז הקריירה של רשת מכללות עתיד מלווה את הסטודנט מהיום הראשון ללימודיו וגם לאחר שהשתלב בעבודה. המרכז מספק ייעוץ קריירה אישי לפני ההרשמה ללימודים, דואג לשילוב הסטודנטים במגוון פרויקטים אצל מעסיקים כבר במהלך הלימודים – דבר שמאפשר להם צבירת ניסיון ולמידה משמעותית, מארגן סיורים מקצועיים והרצאות אורח של מעסיקים בתחום, מספק ליווי אישי בכתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה והכנה למבחני מיון; מפנה את הסטודנטים לירידי תעסוקה שבהם משתתפים מעסיקים רלוונטיים לתחומי הלימוד, וכן מציע הכשרות המשך להתקדמות בקריירה.

מסלול הלימודים המקוצר והגמיש אורך שנתיים עד שנתיים וחצי. כשהוא מאפשר לשלב בלימודים גם עבודה בלימודי ערב/בוקר.

המכללה מבטיחה מלגות לימודים וסבסוד לזכאים. חיילים משוחררים זכאים לך-90% הנחה בהתאם לנוהלי הקרן לחיילים משוחררים.

אז אם גם אתם חולמים על קריירה מתגמלת ומרתקת – התקשרו אלינו, ונשמח לסייע לכם בייעוץ ובהכוונה. טל' 9088*


קרדיט לתמונה: Freepik

bottom of page