top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

למה כדאי לך ללמוד לתעודת הנדסאי בניין? – 7 טיפים שיעזרו לך להחליט

הרבה צעירים מתלבטים עם השאלה מה כדאי להם ללמוד ובאיזה מקצוע כדאי להם להחזיק. רוב הצעירים יחפשו רק עבודה כזו "שיש בה כסף", ללא בחינת קריטריונים נוספים, כמו למשל: רמת העניין בתחום, כמה משרות פנויות יש במשק לאותו המקצוע, מה אפשרויות הקידום, עד כמה העבודה דורשנית או מאפשרת וכן הלאה.


טיפ מספר 1 – לכו ללמוד במסלול שיקנה לכם מקצוע בזמן קצר

ישנם תארים ותעודות שהלימוד שלהם אורך זמן רב, כמו למשל לימודי רפואה שלוקחים 7 שנים, או מקצועות אחרים כמו פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית בהם נדרש על פי רוב תואר שני כדי להתקדם ולפתח קריירה. לימודי הנדסאי בניין, לעומת זאת, אורכים כשנתיים בלבד (ניתן לרוב לפרוס את הלימודים גם על שלוש שנים אם צריך, כדי לחלק את העומס). ועל כן, תוך שנתיים למעשה כבר תהיו בעלי מקצוע, ותוכלו להתחיל את דרככם המקצועית מיד.


טיפ מספר 2 – לכו ללמוד מקצוע שאפשר להתקדם בו

אם אתם מחפשים ללמוד מקצוע שיאפשר לכם להתקדם בו, לימודי הנדסאי בניין הם התשובה עבורכם. כך, מי שמתחיל את דרכו בעולם הבנייה כהנדסאי בניין, יכול להתקדם אחר כך לתחום תכנון מבנים ועוד. ישנם מוסדות שונים המציעים לימודי המשך, ביניהם מכללת עתיד, המציעה לימודים לתעודת דיפלומת הנדסה אזרחית – תכנון מבנים מטעם מה"ט. תעודת ההמשך מאפשרת להגדיל את תחומי האחריות שלכם ולצבור ניסיון ותחומים נוספים בענף הבנייה בו תוכלו לעסוק.


טיפ מספר 3 – הלימודים בשעות גמישות

במרבית המרכזים והמכללות, ובפרט במכללת הנדסאים, תוכלו להתאים את שעות הלימוד של לימודי הנדסאי בניין לשעות העבודה הנוכחית שלכם, כך שרכישת המקצוע החדש לא תפגע לכם במקצוע הקודם. כך תוכלו להינות משני העולמות, בלי להרגיש שמשהו בא על חשבון משהו אחר.


טיפ מספר 4 – לכו ללמוד קרוב לבית

בחירת המיקום של המוסד הלימודי חשובה לא פחות, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן יקר בנסיעות. רוב מוסדות הלימוד בארץ הם בעלי סניף בעל מיקום אחד, וזה דורש מהסטודנטים להתאים את עצמם בהקשר של התניידות. יחד עם זאת, ישנם מספר מרכזים ומכללות בארץ המאפשרים לימודי הנדסאי בניין ויש להם מספר סניפים, ביניהם מכללת עתיד, אשר לה סניפים בתל אביב, ירכא, באר שבע, חיפה, אשדוד ומעלות. בזכות כך, הלימודים מתאפשרים לכל המעוניין בכך, מצפון ועד דרום.


טיפ מספר 5 – לכו ללמוד מקצוע אשר יכניס אתכם למגזר שיש בו הרבה אפשרויות והזדמנויות, כמו שוק הנדל"ן

מי שמתעסק בענף הבנייה, קושר את עצמו בשוק הנדל"ן, מתוך אופי העבודה בה הוא עוסק. לכן, אם בעתיד תרצו לבצע הסבת מקצוע לתחום הנדל"ן, הדבר יהיה פשוט יותר במידה וכבר יהיה לכם מקצוע דוגמת הנדסאי בניין, לאור קירבת התחומים אחד לשני. עם היידע בבנייה שצברתם, תוכלו להביא ערך מוסף לתחום הנדל"ן, לאור היכרותכם המעמיקה עם המצב בשטח ותהליך הבנייה בפועל.


טיפ מספר 6 – לכו ללמוד מקצוע שתמיד יהיה לו ביקוש

ענף הבנייה הוא כזה שדרושים בו עובדים תמיד, כי באופן טבעי יש ביקוש לבתים, מוסדות ציבוריים ומרכזי מסחר. את כל אלו מישהו צריך לתכנן ולבנות ולכן, תמיד יהיה ביקוש להנדסאי בניין. בכל זמן ובמהלך כל השנה.


טיפ מספר 7 – לכו ללמוד מקצוע מתחום הטכנולוגיה

לימודי הנדסאי בניין מקנה תעודה טכנולוגית לכל דבר ועניין. עולם הטכנולוגיה מתפתח בקצב מסחרר ולכן הנדסאי בניין הוא מקצוע בעל מפתח להכנסה גבוהה והתפתחות.

מכללת עתיד היא המכללה המובילה בארץ ללימודי הנדסאי בניין ולתעודת ההמשך. עוד תוכלו למצוא במכללת עתיד: לימודים להנדסאי חשמל, הנדסאי מכונות, הנדסאי תעשייה וניהול ועוד. מכללת עתיד פרוסה בכל רחבי הארץ, כך שתמיד תוכלו למצוא מקום לימוד שמספיק קרוב אליכם. למתעניינים, לייעוץ, ולפרטים נוספים, ניתן לפנות אלינו בווטסאפ במספר 0526627907, או בטלגרם, וגם אפשר במייל שכתובתו chenba@atid.org.il או בטלפון 9088*.


קרדיט לתמונה: freepik

bottom of page