top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

מהן הדרכים להשלמה מחשמלאי מוסמך להנדסאי חשמל?

עודכן: 28 במרץ

יש הרבה מאוד מקצועות בתוך תחום החשמל, ביניהם חשמלאי מוסמך והנדסאי חשמל, כשכל אחד מהם דורש הסמכה אחרת. אם אתם תוהים לעצמכם כיצד ניתן לבצע השלמה מחשמלאי מוסמך להנדסאי חשמל, נדבר על כך במאמר הבא, כולל על ההבדלים בין שני המקצועות ותחומי האחריות שתחתם.

 

מה ההבדל בין חשמלאי מוסמך להנדסאי חשמל?

לחשמלאים ומהנדסי חשמל מוסמכים יש תפקידים שונים בתחום עבודות החשמל, וההכשרה שלהם היא אחרת. העיסוק של חשמלאים מוסמכים מתמקד בעבודה מעשית של חיווט, התקנה ותחזוקה של מערכות חשמל שונות. הם אלה שיגיעו לבית מגורים או לבית עסק כדי לבדוק בעיות בחשמל או לצורך התקנה של מכשירים שונים. ההכשרה שלהם תכלול לרוב קורס מקצועי והתלמדות בה הם לומדים על איך מערכות חשמל עובדות, על מיומנויות פרקטיות ועל עמידה בתקנות בטיחות. חשמלאי מוסמך הוא כבר חשמלאי שעובד לפחות 3 שנים בתעשייה.

לעומת זאת, מהנדסי חשמל הם בוגרי לימודי הנדסת חשמל והם מתמקדים בתכנון, ניתוח ופיתוח של מערכות חשמל. הם בעלי ידע במתמטיקה, פיזיקה ועקרונות הנדסיים אחרים, שבזכותם הם יכולים לתכנן מעגלים אלקטרוניים ולפתח מערכות בקרה שונות. מהנדסי חשמל עובדים לעיתים קרובות על פרויקטים גדולים וקטנים כאחד שכוללים חישובים מתקדמים וסימולציות, ובכך מבטיחים שהתכנונים שלהם יעמדו בתקנים השונים. בנוסף, מהנדסי חשמל מפקחים לעיתים קרובות על פרויקטים, תוך שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע בתחומים אחרים, לדוגמה עם הנדסאי תעשייה וניהול או הנדסאי מכונות, כדי להבטיח שמערכת החשמל תהיה יעילה ותעבוד כראוי ובאופן בטוח.

 

מה צריך לעשות כדי להיות הנדסאי חשמל?

הנדסאי חשמל צריך ללמוד כשנתיים בקורס הנדסאי חשמל, כולל מקצועות כגון פיסיקה ומתמטיקה. בסוף הקורס יתקיים מבחן הסמכה כשלאחריו ניתן לקבל דיפלומה מאושרת על ידי מה"ט. כדי להתקבל ללימודים צריך להיות בעלי תעודת בגרות מלאה ו-12 שנות לימוד.

 

למה לעשות השלמה מחשמלאי מוסמך להנדסאי חשמל?

כיום בשוק קיים ביקוש גבוה מאוד להנדסאים בתחום החשמל. על כן מדובר בדבר שמשתלם לכם מבחינה מקצועית וכלכלית. לא רק זה, תחומי האחריות שיהיו תחתיכם יהיו גדולים יותר ויוכלו לאתגר אתכם. הלימודים עצמם יכולים להעניק לכם ידע מקיף במגוון תחומים, מה שיעזור לכם במקצוע בעתיד.

 

אז איך עושים השלמה מחשמלאי מוסמך להנדסאי חשמל?

כדי לעשות את ההשלמה הזו יש לעבור קורס ייעודי להנדסאי חשמל, שילמד אתכם את כל הידע שחסר לכם בתחום החשמל. זה כולל לימודי פיזיקה, אנגלית טכנית, מעבדות חשמל, שרטוט ממוחשב ועוד. מאחר ולחשמלאים מוסמכים יש כבר ידע במערכות חשמליות, מערכות הספק ועוד- ניתן יהיה להכיר בלימודים קודמים ולא ללמוד את אלה שוב. אורך הלימודים יהיה שנתיים כשלבסוף תוכלו לקבל את הדיפלומה. תכני הקורס הם העדכניים ביותר ונצמדים למחקרים ולטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי שתוכלו להיות מעודכנים בכל מה שמתרחש במגמות כיום.

 

איפה לומדים קורס הנדסאי חשמל?

את הלימודים הללו ניתן לבצע במכללת עתיד, רשת של מכללות טכנולוגיות בפריסה ארצית שנועדה לתת מענה לכל מי שמעוניין ללמוד בתחום הבניה, חשמל, תעשייה ועוד. כבר שנים רבות שהם מעניקים מהידע והניסיון הרב שלהם ובונים את דור העתיד של אנשי המקצוע בישראל. עם מסלולי לימוד מותאמים, סביבה לימודית מקדמת וליווי אישי, תלמידים רבים מגיעים אל קו הסיום מרוצים ונרגשים לקראת העתיד המקצועי שמצפה להם. אז אם אתם רוצים לבצע השלמה מחשמלאי מוסמך להנדסאי חשמל, מכללת עתיד יכולה להיות המקום המושלם עבורכם. תוכלו לקבל את כל הידע הנדרש ולהתנסות באופן מעשי במערכות השונות. עם מכללת עתיד יש לכם עתיד מובטח בתעשייה!


קרדיט לתמונה: freepik

bottom of page