top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמכללת עתיד

מהתמודדות עם בעיות מורכבות עד קריירה מגוונת ומבטיחה: מה עומד מאחורי לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

הנדסאי אלקטרוניקה הוא אחד המקצועות היוקרתיים והמבוקשים ביותר בשוק, המשלב חדשנות ויצירתיות, תרומה לסביבה שבה אנו חיים – מהבית החכם, דרך הרפואה ועד לסלולר ולחלל - ולא פחות חשוב: עם משכורות נאות בהתאם. אז מה לומדים בו, כמה הוא שווה ואיפה כדאי לעבוד?

 

לכל כיוון שנביט נמצא את האלקטרוניקה המוטמעת בחיינו, משכללת אותם והופכת את המציאות שלנו למרתקת ונגישה יותר. מהסמארטפונים ועד למיקרוגל, ממכשור רפואי מתוחכם ועד למעליות של גורדי השחקים, מהמטוסים וכלה בצעצועי הילדים, מהטלוויזיה החכמה ועד לבית החכם. בקיצור, האלקטרוניקה היא לא רק פני ההווה – היא גם פני העתיד.עולם מרתק שהולך ונעשה מדהים מרגע לרגע.

מהי הנדסת אלקטרוניקה?

הנדסת אלקטרוניקה עוסקת בתכנון, פיתוח וייצור של מכשירים ומערכות אלקטרוניות – מהמעגלים המשולבים הזעירים ביותר שנמצאים בתוך כל מכשיר ועד לרשתות תקשורת מורכבות. מהנדסי האלקטרוניקה הם חלק מרכזי בעיצוב העולם המודרני. השילוב של חדשנות ויצירתיות מושך רבים למקצוע הזה, שמציע כר משחק חסר גבולות למוחות בעלי דמיון כדי להגות רעיונות פורצי דרך ולהפוך אותם למציאות. זה יכול להיות תכנון מעגלים חסכוניים באנרגיה או פיתוח חיישנים חדישים – האפשרויות הגלומות בתחום הן אינסופיות.

לכך יש להוסיף, כמובן, את ה"אידיאולוגיה" שמאחורי המקצוע: פתרון בעיות בעולם המתמודד עם שינויי אקלים וקיימות, דחיפת עולם הרפואה לטיפולים מתוחכמים יותר ומצילי חיים, יצירת מערכי תקשורת יעילים יותר גם עבור אזורים מרוחקים, אמצעי ניווט ורכבים חכמים, רובוטיקה המסייעת לבני האדם בביתם ובתעשייה, ועוד ועוד. רק השמיים הם הגבול, והתרומה של עולם האלקטרוניקה לחברה – אינסופית.

יתר על כן, האופי הבינתחומי של הנדסת אלקטרוניקה פונה לבעלי תחומי עניין וכישרונות מגוונים. הוא משלב אלמנטים של פיזיקה, מתמטיקה, מדעי המחשב ואפילו פסיכולוגיה כדי להתמודד עם אתגרים רבגוניים.

הגידול האקספוננציאלי ברכיבים ובדחיסת ידע, לצד ההתפתחות המתמדת של ענף האלקטרוניקה במטרה לענות על צרכים שונים של האנושות מושכים סטודנטים רבים ללימודי הנדסת אלקטרוניקה, מתוך שאיפה להיות מעורבים ומשפיעים על עתידה של האנושות, תוך הרחבה מתמדת של כישוריהם במקצוע דינמי העומד בחזית החדשנות. וכמובן – ההשתכרות. הביקוש הגדול להנדסאי אלקטרוניקה מייצר פוטנציאל הזדמנויות לקריירה מתגמלת מאוד, וזאת כבר עם סיום הלימודים.

היכן משתלב הנדסאי אלקטרוניקה בעבודה

היות שבוגר מסלול הנדסאי אלקטרוניקה הוא בעל ידע בתחומי החומרה, התוכנה והתקשורת – כבעל מקצוע המדורג בראש סולם המקצועות היוקרתיים בתעשיית ההייטק הוא יכול להשתלב במפעלים לייצור מוצרים משולבי תוכנה וחומרה, מפעלים המייצרים רכיבים אלקטרוניים, חברות סלולר, יצרניות מוצרים לבית, ועוד. באלה הוא יכול להתנסות בתחומי הפיתוח (תכנוני אב-טיפוס) של רכיבים אלקטרוניים או מערכות, אפיון המוצר על פי דרישות הלקוח, העברה מפיתוח לייצור, תחזוקה ובדיקה של ציוד חשמלי ומערכות אלקטרוניקה, אבחון בעיות, כתיבת מערכי בדיקות, חקר ביצועי רשת, התקנה ושירות. עם צבירת הוותק, הנדסאי האלקטרוניקה יכול לנהל צוותי עבודה.

כמה מרוויח הנדסאי אלקטרוניקה

      ותק

שכר חודשי (בשקלים)

ללא ניסיון

9,000-6,000

3-1 שנות ניסיון

13,000-10,000

5-3 שנות ניסיון

18,000-13,000

10-5 שנות ניסיון

25,000-19,000

 

ללמוד הנדסת אלקטרוניקה

הנדסאי אלקטרוניקה יכול ליהנות מידע מקצועי נרחב בלימודים של שנתיים בלבד, שלאחריהן יוכל להשתלב בתעשייה במשכורת נאה עם אפשרויות קידום רבות. בין הנושאים הנלמדים: מתמטיקה, מדעים, חשמל, אלקטרוניקה, יכולות תכנון והבנת מעגלים אלקטרוניים, יכולת תכנון מערכות משובצות מחשב, יכולת תכנון ופיתוח תוכנה, חשיבה מערכתית ויצירתית.

לצד אלה, התלמידים רוכשים מיומנויות מקצועיות הנדרשות בעולם המתפתח במהירות הזה – לימוד עצמי, פתרון בעיות, ועוד. במילים אחרות: הפרקטיקה הנלווית ללימודים אלה מסייעת לבוגרים לנהל צוותי פיתוח, להכין מסמכי אפיון הנדסיים, ועוד.

לימודי הנדסאי תוכנה במכללת עתיד

עתיד – רשת מכללות טכנולוגיות בפריסה ארצית מפעילה כיום ארבעה בתי ספר להנדסאים ומובילה את ההכשרה המקצועית וההשכלה הטכנולוגית בישראל. בין יתר המסלולים שהיא מציעה גם מסלול לימודי הנדסאי אלקטרוניקה. צוות הוראה ותיק, מנוסה ומקצועי, המסתייע בשיטות הוראה חדשניות ועדכניות, מלווה את התלמידים בהתאמה אישית, בקבוצות למידה קטנות המאפשרות יחס אישי לכל סטודנט, תוך בניית רצף הכשרה טכנולוגית. הקשרים ההדוקים עם התעשייה של רשת עתיד מסייעים להכווין את בוגריה למשרות נחשקות.

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה ברשת מכללות עתיד מאפשרים לבוגרים התמחות מקצועית וצבירת ניסיון תעסוקתי בתחום. בפרויקט הגמר יצטרך הסטודנט ליישם ולשלב את הידע העיוני והמעשי לצורך פתרון בעיה טכנולוגית. הפרויקט מדמה ביצוע פרויקט פיתוח בתעשייה וכולל את כל שלבי התכנון, בניית אב-טיפוס ותיעוד. ניתן להתמחות בקורסים ייחודיים על פי דרישת מעסיקים, כגון: תהליכי ייצור מעגלים מודפסים (PCB), הלחמות מורכבות, סוגי פקג'ים ושיקולי בחירתם.

סך שעות הלימוד: 2,000. לבוגרים מוענקת תעודת הנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות מחשבים מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (מה"ט). הדיפלומה מונפקת בעברית ובאנגלית ומוכרת ברחבי העולם והאיחוד האירופי על ידי EQF (גוף ההתאמה המקצועית של האיחוד האירופי). בוגרי הנדסאים יכולים לצבור עד 30 נקודות זכות אקדמיות שיעמדו לרשותם בלימודים מתקדמים לתואר מהנדס. בסיום הלימודים הסטודנטים נרשמים בפנקס ההנדסאים. חיילים משוחררים זכאים ל-90% הנחה בהתאם לנוהלי הקרן להכוונת חיילים משוחררים.

אז אם גם אתם רוצים להצטרף למקצוע שתמיד יש לו עתיד, מבוקש ויוקרתי, דינמי ומלא עניין ואתגרים – אתם מוזמנים להתקשר אלינו, ויועצינו ישמחו לסייע לכם. טל' 9088*

 

קרדיט לתמונה: freepik

 

bottom of page